TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BA1-2022-00004 Szentlőrinc – Nyárfa és Árok utcák, valamint Deák Ferenc utca II. ütem útburkolat felújítása

TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BA1-2022-00004 Szentlőrinc – Nyárfa és Árok utcák, valamint Deák Ferenc utca II. ütem útburkolat felújítása

Szentlőrinc Város Önkormányzat 40.803.818 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert a Nyárfa és Árok utcák, valamint a Deák Ferenc utca útburkolat felújítás II. ütemének megvalósítására a Terület és Településfejlesztési Operatív Program Plusz keretében meghirdetett „Belterületi utak fejlesztése” pályázaton.

A beruházás az alábbi műszaki tartalommal valósul meg:

Deák F. utca:

A meglévő repedések kitöltését aszfalt szalaggal vagy műszakilag egyenértékű anyaggal el kell végezni.

A tervezett pályaszerkezet:

5 cm új AC11(N) aszfalt kopóréteg

~4 cm aszfalt kopóréteg

~6 cm aszfalt kötőréteg meglévő ckt/beton alapréteg

Az út teljes hosszán zúzalékos teherbíró padka beépítését terveztük. A padka lejtését az árok felé kell kialakítani 5%-os oldaleséssel.

A jelenleg is meglévő kerékpáros piktogramokat és útburkolati jeleket újra fel kell festeni.

A tervezési szakaszok végénél a meglévő burkolathoz való csatlakozást marással vagy kézi kibontással, majd kopó aszfaltréteg kifuttatásával kell megoldani, és aszfalt szalagot kell beépíteni. A mart szakasz végén szintén megfelelő lejtéssel kell csatlakozni a nem mart szakaszhoz.

Nyárfa u. utca:

A Nyárfa utcában a burkolatot marni (vagy bontani) szükséges az alábbiak szerint:

0+000 - 0+030 kmsz. – teljes szélesség

0+030 - 0+050 kmsz. – bal oldal, félpálya

0+055 - 0+065 kmsz. – jobb oldal, félpálya

Az új aszfaltburkolat alá üvegszálas aszfalterősítő rács beépítését kell elvégezni, hogy az esetleges mélyebb repedések középtávon ne tudjanak kihatni az új burkolatra.

A tervezett pályaszerkezet:

5 cm új AC11(N) kopó aszfalt kopóréteg

1 rtg. VIACON Fiber Glass BO 100/100,

üvegszálas aszfalterősítő rács

4 cm új AC11(N) kötő aszfalt kötőréteg (mart felületen)

~4 cm aszfalt kötőréteg meglévő ckt/beton alapréteg

Az út teljes hosszán zúzalékos teherbíró padka beépítését terveztük 0,5-0,5 m szélességben. A padka lejtését 5%-kal az árok/zöldterület felé kell kialakítani. Az új burkolat egyoldali (árok/zöldterület felé) 2,5% lejtéssel kerül kialakításra.

A hulladék szállító teherautó megfordulása és a garázsok elérése érdekében egy fordulót/útcsatlakozást terveztünk R=10 m lekerekítő ívekkel. Ennek elhelyezkedése a helyszínrajzon látható.

Az új forduló/útcsatlakozás rétegrendje az alábbiak szerint alakul:

5 cm AC11(N) kopó aszfalt kopóréteg

5 cm AC11(N) kötő aszfalt kötőréteg

15 cm Ckt-4 alapréteg

20 cm Z 0/63 (korábban M56) zúzalékos alapréteg meglévő altalaj

A tervezési szakaszok végénél a meglévő burkolathoz való csatlakozást marással vagy kézi kibontással, majd kopó aszfaltréteg kifuttatásával kell megoldani, és aszfalt szalagot kell beépíteni. A mart szakasz végén szintén megfelelő lejtéssel kell csatlakozni a nem mart szakaszhoz.

Árok utca:

A jelenlegi pályaszerkezet 0,4 m vastagságban el kell bontani és új javító- valamint alapréteget kell beépíteni.

A tervezett pályaszerkezet:

5 cm AC11(N) kopó aszfalt kopóréteg

15 cm Ckt-4 alapréteg

25 cm Z 0/63 (korábban M56) zúzalékos alapréteg meglévő altalaj

Az út teljes hosszán, a szelvényezés szerinti jobb oldalon ’K’ szegély beépítést terveztük. A ’K’ szegély külső oldalán 0,5 m padka kialakítását kell elvégezni. Az új burkolat egyoldali (árok felé) 2,5% lejtéssel kerül kialakításra.

A pályázat keretében a tervezői munka megkezdődött.