TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BA1-2022-00003 Szentlőrinc – Bányász és Megye utcák útburkolat felújítása

TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BA1-2022-00003 Szentlőrinc – Bányász és Megye utcák útburkolat felújítása

Szentlőrinc Város Önkormányzat 45.954.426 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert a Bányász és Megye utcák útburkolat felújítás megvalósítására a Terület és Településfejlesztési Operatív Program Plusz keretében meghirdetett „Belterületi utak fejlesztése” pályázaton.

A beruházás az alábbi műszaki tartalommal valósul meg:

Bányász utca:

A meglévő repedések kitöltését aszfalt szalaggal vagy műszakilag egyenértékű anyaggal el kell végezni. Az új aszfaltburkolat alá üvegszálas aszfalterősítő rács beépítését kell elvégezni, hogy az esetleges mélyebb repedések középtávon ne tudjanak kihatni az új burkolatra.

A tervezett pályaszerkezet:

4 cm új AC11(N) kopó aszfalt kopóréteg

5 cm új AC11(N) kötő aszfalt kötőréteg

1 rtg. VIACON Fiber Glass BO 100/100, üvegszálas aszfalterősítő rács

~4 cm aszfalt kötőréteg meglévő ckt/beton alapréteg

Az út teljes hosszán zúzalékos teherbíró padka beépítését terveztük. A padka lejtését 5%-kal az árok felé kell kialakítani. Az új burkolat kétoldali 2,5-2,5% lejtéssel kerül kialakításra.

A tervezési szakaszok végénél a meglévő burkolathoz való csatlakozást marással vagy kézi kibontással, majd kopó aszfaltréteg kifuttatásával kell megoldani, és aszfalt szalagot kell beépíteni. A mart szakasz végén szintén megfelelő lejtéssel kell csatlakozni a nem mart szakaszhoz.

Megye u. utca:

A kötöttségek miatt a magassági vonalvezetésen változtatni csak csekély módon lehet. Ezért e jelenlegi aszfalt felület lemarása után kialakult szintet tekinthetjük az új kopóréteg fogadófelületének. Az új aszfaltburkolat alá üvegszálas aszfalterősítő rács beépítését kell elvégezni, hogy az esetleges mélyebb repedések középtávon ne tudjanak kihatni az új burkolatra.

A kétoldali süllyesztett szegélyek valamelyest kötöttséget jelentenek, ezért cseréjük szükséges. Az útburkolatot legalább 4 cm -en marni szükséges, helyére 5 cm új AC11(N) aszfaltréteget kell teríteni. Az új süllyesztett szegélyek helyzetét igazítani kell az út széléhez.

Az új burkolatot az árok/víznyelő felé egyoldali lejtéssel kell kialakítani. A tervezett keresztesés 2,5%.

A tervezett pályaszerkezet:

5 cm új AC11(N) kopó aszfalt kopóréteg

1 rtg. VIACON Fiber Glass BO 100/100, üvegszálas aszfalterősítő rács

~4 cm meglévő aszfalt kötőréteg, meglévő ckt/beton alapréteg

Az új süllyesztett szegélyeket min. 10 cm C12/16 beton alapgerendára kell helyezni.

 

A pályázat keretében a tervezői munka megkezdődött.